MARKEDSKONFERANSEN 
I TRONDHEIM

BESTILL BILLETT

21. MARS 2019 • CLARION HOTEL & CONGRESS

Registrering, kaffe og noe å bite i 

08.30 - 09.00

DNBs reklame-formel

Pia Svärd
Markedssjef, DNB

Hvordan lykkes man med å lage markedsføring som engasjerer og gir resultater i 2019? Og hvordan klarer en bank å være relevant og tilstede år etter år? Pia var i lead for lanseringen og uttaket av Norges raskest voksende merkevare – Vipps. Hun har vært med å vinne årets markedsfører 3 ganger, og bidratt til år med banebrytende markedsføring fra DNB. På MK19 skal hun dele DNBs omtalte formel for marketing.

09.15 - 09.50

Agenda

Velkommen til Markedskonferansen 2019

Bli med på årets markedsføringshappening! Markedskonferansen er etablert som Trøndelags største konferanse for de med interesse for markedsføringsfaget! 

Her samler vi 150+ mennesker - studenter, byråer og merkevarer - til en dag med inspirasjon og nettverksbygging. Tradisjonen tro skal vi kåre Årets Markedsfører 2018 og det blir afterparty med mat og drikke i skybaren.

Velkommen til MK19

Mats Muri Løberg
Konferansier og styremedlem, TMF

09.00 - 09.15

The Good, the Bad and the Ugly

Arne Krokan
Professor ved NTNU

Markedsførere har et spesielt ansvar for å forstå hvordan nye digitale tjenester påvirker måten vi handler på, måten verdier skapes på i samfunnet og hva de mange nye digitale tjenestene skaper av utfordringer for oss. Plattformer i kombinasjon med kunstig intelligens gjør at kineserne kan sende oss reklame på godt norsk uten å kunne et ord av språket. TV-produsentene selger smart-TVer uten særlig fortjeneste, fordi de skal tjene penger på å vite hvordan vi bruker den i stedet. Og blokkjeder seiler opp som en viktig teknologi for handel, spesielt der transaksjoner foregår på tvers av organisasjoner som ikke har etablert et felles tillitsfundament.


I dette foredraget får du innsikt i hva plattformene, tingenes internett, 3D-print, blokkjeder og kunstig intelligens skaper og hvilke utfordringer vi blir stilt overfor, både på godt og ondt.


09.50 - 10.25

Pause med kaffe

10.25 - 10.45

Årets markedsfører - case

10.45 - 11.00 Lille Martine

11.00 - 11.15 NTNU

11.15 - 11.30 Trondheim Kino

10.45 - 11.35

11.35 - 12.35

Lunsj

Det blir servert en delikat buffet med en rekke varme og kalde retter, samt et utvalg desserter.

Kåring av Årets markedsfører

12.35 - 12.55

The Brilliant Basics of Facebook

Nina K Hareide
Client partner, Facebook

Hva fungerer på Facebook og Instagram, og hvordan må du tenke som markedsfører for å lykkes på disse plattformene? Nina Hareide-Larsen er Client Partner i Facebook Norge, og kommer for å snakke om hvordan du lykkes som markedsfører og med å skape vekst i bedriften din på Facebook


12.55 - 13.30

Benstrekk 

13.30 - 13.45

©2019 Trondheim Markedsforening

Hva kreves av framtidens CMO/ markedsfører?

Pelle Rosell
CMO, APSIS

Hva blir markedsførerens rolle i fremtiden og hvordan vil teknologi i større grad blir en integrert del av markedsføring? Du vil få vite hvordan du bør jobbe for å lykkes, hvilken kompetanse du vil trenge og hvordan økosystemet kommer til å se ut i fremtiden.


13.45 - 14.20

Merkevarebygging i det digitale skiftet!

Monna Nordhagen
Nordic Strategy Director, Scandinavian Design Group

Monna Nordhagen har plukket ut for oss et par av de mest nyttige verktøyene for de som skal være med å revolusjonere folk og bedrifters liv. Du får presentert kortversjon av ny kunnskap som kompletterer forretningsstrategien med en merkevare som påvirker - og virker. Foredraget er utdrag fra boken "Raketter og Rebeller" som er et resultat av 15 års arbeid med å lete frem, destillere, systematisert og ikke minst bygge merkevarer i hverdagen.  
 
Monna Nordhagen er nordisk strategidirektør i Scandinavian Design Group og seriegründer. Hun har jobbet i over 30 år med forretningsstrategi, merkevarebygging, salg og ledelse.


14.20 - 14.55

Benstrekk med enkel servering

14.55 - 15.10

Growth Hacking

Inger Hanne Vikshåland
Kommunikasjonsrådgiver

Growth Hacking er godt kjent i Silicon Valley, men enn så lenge et fjernt buzzord her i Skandinavia. Bak buzzordet ligger det imidlertid enorme muligheter for de som våger å tenke utradisjonelt rundt markedsføring.
Growth hacking finner vi i grensesnittet mellom markedsføring, teknologi og digitale forretningsmodeller. I dette foredraget viser Inger Hanne eksempler og strategier som har skapt rask vekst i nye og etablerte bedrifter.


Et foredrag som passe ypperlig for startups, eller etablerte bedrifter som ønsker å jobbe like smidig som en startup.

15.10 - 15.45

Avslutning og oppsummering

Mats Muri Løberg

Konferansier og styremedlem, TMF

15.45 - 16.00

16.00

After-party i skybaren - Drinks og tapas

Vi tar festen videre i skybaren med muligheter for mat og drikke, kahoot-quiz og fine premier! 

En perfekt arena for å bygge nettverk med regionens markedsførere! 

Velkommen til MK19

SAMARBEIDSPARTNERE

De foregående konferansene har holdt meget høy faglig kvalitet, og jeg forventer intet mindre enn topp utbytte av konferansen i år også. Jeg ser frem til gode foredrag, og et trivelig møte med noen av de beste markedsførerne i regionen vår. Også etterfesten da, i fjor var den magisk!   

Stian Renè Moursund, Markedssjef Nordbohus

CLARION HOTEL & CONGRESS

Billetter

Pris for billett er 2.890,- Som medlem nyter du godt av redusert pris til 2.290,-. For studenter har vi en knallpris på 890,-

 

Bestill nå

I fjor ble det raskt utsolgt - sikre deg din billett nå! 
BESTILL BILLETT

I fjor ble det raskt utsolgt - sikre deg din billett nå!