VELKOMMEN TIL MARKEDSKONFERANSEN 2021

FREDAG 3. SEPTEMBER KL.09:00
På Britannia Hotel

Markedskonferansen 2021 avholdes på ærverdige Britannia Hotel, hvor vi håper å inspirere og motivere Midt-Norges markedsførere gjennom en rekke spennende foredragsholdere. Faglig påfyll, spennende caser og stor gjensynsglede lover godt for det som forhåpentligvis blir tidenes markedskonferanse!
Vi har satt sammen et spennende program med et vidt spekter av aktuelle tema, slik at alle skal kunne bli inspirert og få med seg tips som kan anvendes i arbeidsdagen.  


Vi tar corona-situsjonen på alvor.
Det vil derfor være begrensede plasser på årets konferanse, slik at
vi kan overholde 1-metersregelen med 1 meter mellom alle plassene.
Vi oppfordrer til å unngå tett mingling, og at personer som er syke ikke deltar på konferansen.

Vi tror og håper at vi skal kunne gjennomføre et fantastisk arrangement som samtidig er 
trygt for alle å delta på.


Sikre din plass på konferansen allerede nå!

VELKOMMEN TIL MARKEDSKONFERANSEN 2021!

FREDAG 3. SEPTEMBER KL.09:00
På Britannia Hotel

 

Markedskonferansen 2021 avholdes på ærverdige Britannia Hotel, hvor vi håper å inspirere og motivere Midt-Norges
markedsførere gjennom en rekke spennende foredragsholdere. 

Faglig påfyll, spennende caser og stor gjensynsglede lover godt for det som forhåpentligvis blir tidenes markedskonferanse!

Vi har satt sammen et spennende program med et vidt spekter av aktuelle tema,
slik at alle skal kunne bli inspirert og få med seg tips som kan anvendes i arbeidsdagen.  


Vi tar corona-situsjonen på alvor.
Det vil derfor være begrensede plasser på årets konferanse, slik at
vi kan overholde 1-metersregelen med 1 meter mellom alle plassene.
Vi oppfordrer til å unngå tett mingling, og at personer som er syke ikke deltar på konferansen.

Vi tror og håper at vi skal kunne gjennomføre et fantastisk arrangement som samtidig er 
trygt for alle å delta på.

 

                                                                                                                                                   

 Foto: Gerhardsen og Wright /Britannia Hotel

 

Program for dagen:

08:15

Innsjekk og mingling med dagens smoothie, kaffe og 
deilige, nystekte bakevarer

08:55

Velkommen til Markedskonferansen 2021!

Med Mats Muri Løberg, Styreleder i Trondheim Markedsforening

09:05

PETTER GULLI:

HVORDAN BØR VI SNAKKE OM BÆREKRAFT?

8 av 10 nordmenn sier at de ønsker å leve mer bærekraftig. Samtidig er den største barrieren at folk flest ikke vet hva som faktisk er det. Kanskje ikke så rart når alt fra politikere, bedriftsledere og markedsførere kaster begrepet rundt seg uten å fylle det med innhold. Men markedsføring av bærekraft og samfunnsansvar kan fort bli ulovlig, utydelig eller uforståelig. Så hvordan sikre at du kommuniserer på en effektiv måte og unngår grønnvasking? Det er kanskje ikke så vanskelig som mange tror.

Foto: CF-Wesenberg/Kolonihaven

PETTER GULLI:

HVORDAN BØR VI SNAKKE OM BÆREKRAFT?

8 av 10 nordmenn sier at de ønsker å leve mer bærekraftig. Samtidig er den største barrieren at folk flest ikke vet hva som faktisk er det. Kanskje ikke så rart når alt fra politikere, bedriftsledere og markedsførere kaster begrepet rundt seg uten å fylle det med innhold. Men markedsføring av bærekraft og samfunnsansvar kan fort bli ulovlig, utydelig eller uforståelig. Så hvordan sikre at du kommuniserer på en effektiv måte og unngår grønnvasking? Det er kanskje ikke så vanskelig som mange tror.

09:40

FINN

FRA GRANKA – GRANKA – GRANKA TIL JOBBFLAUSER!

Spennende foredrag om hvordan Finn eksperimenterer med merkevarebygging og medieinvesteringer for å skape vekst.

Med markedssjef Hanne Lill Johnsen og mediesjef Hilde Glesnes Steffensen.

10:15


Benstrekk og kaffe/te

 

10:30

De tre nominerte til Årets Markedsfører legger frem sine caser

Fra den 12. mars 2020 gikk omsetningen til Nardo Bil ned med over 50% i flere måneder.
Men etter en vanvittig aggressiv snuoperasjon med hjelp av gjennomtenkt markedsstrategi,
sterke markedsmidler og solide konsepter endte 2020 opp med å bli det beste året i konsernets historie!

Helt siden Freidig Alpin overtok Vassfjellet Vinterpark i 2018, har de jobbet mot et mål
om å få flest mulig, mest mulig ut på ski.
Men hvordan få til dette, i en sesong preget av Covid-19?
Et skianlegg av høy kvalitet og søkelys på utvikling, kombinert med tydelig, gjenkjennbar og målrettet kommunikasjon,
har ført til at Vassfjellet har lyktes med å få folk opp i bakken.

I et år hvor kulturfestivaler flest måtte avlyse, nedskalere eller kun eksistere digitalt,
nektet 25-årsjubilanten Trondheim Kammermusikkfestival å la seg stanse.
De taklet koronautfordringene med minst like ambisiøs strategi og kreativ markedsføring som før, 
og klarte å gjennomføre flere vellykkede arrangementer i 2020.

11:30



LUNCH I PALMEHAVEN


«For våre gjester er Palmehaven noe unikt, en helt spesiell atmosfære med levende musikk fra vår faste pianist. Som konferansegjest hos oss får du servert en nydelig lunch med de beste råvarer i sessong, gjerne med en historisk inspirasjon.»

12:30

Kåring av Årets Markedsfører 2020!

12:45

INZPIRE.ME

SLIK BYGGER DU EN VELLYKKET
 INFLUENCER MARKETING-STRATEGI

Amanda Schjøtt er Senior Client Partner i Inzpire.me. Der rådgir hun Norges største annonsører og mediebyråer i hvordan lykkes med influencer marketing. Før Inzpire.me bygget hun opp Inviso Media,
et digitalbyrå rettet mot eiendomsbransjen. 
Amanda er utdannet økonom fra Heriot-Watt University i Edinburgh
og ingeniør fra Høyskolen i Bergen.

INZPIRE.ME

INFLUENCER MARKETING

Amanda Schjøtt er Senior Client Partner i Inzpire.me. Der rådgir hun Norges største annonsører og mediebyråer i hvordan lykkes med influencer marketing. Før Inzpire.me bygget hun opp Inviso Media,
et digitalbyrå rettet mot eiendomsbransjen. 
Amanda er utdannet økonom fra Heriot-Watt University i Edinburgh
og ingeniør fra Høyskolen i Bergen.

13:15


Pause med benstrekk, hyggelig prat og kaffe

13:40

ANDREAS EKSTRÖM

Andreas Ekström er en av Sveriges beste og mest ettertaktede foredragsholdere. Han er journalist og profesjonell foredragsholder som snakker om fremtidige spørsmål, menneskelige spørsmål – som ofte også er digitale og tekniske spørsmål. Til tross for det, snakker han sjeldent om teknologi. Hans perspektiv er alltid samfunnet og oss mennesker.

I hans splitter nye foredrag «kraften av både og» utfordrer han tenkesett som begrenser oss i hverdagen, på jobben og i livet. Hvordan skal vi jobbe fremover? Hvem vinner kampane i samfunnet og i næringslivet? Og hvilke spørsmål bør vi stille  for å få mest mulig ut av vår egen kapasitet, og forsette å møte kravene som stilles til oss fra omverden. 

14:15

Volvo

CARE BY VOLVO- EN MOBILITETSREVOLUSJON

Hva gjorde Volvo da alle ville lage den raskeste bilen?
De laget den sikreste! 

Hva gjør Volvo når alle vil selge deg ny elbil? De lar deg abonnere på en! 

På veien hit har de utviklet servicekonseptet PST – Personlig Service Tekniker og «Det beste kundemøtet». 

Vil du høre mer om hvordan Volvo setter kunden i fokus, ser på bilbransjen i fremtiden og jobber med innovasjon og teknologi?
Hermod Wallestad, Daglig leder i Care by Volvo, Car Norway AS
 kommer for å fortelle om arbeidet som tok Volvo til 1. plass i Norsk Kundebarometer i 2018, og hvordan de har utviklet konseptet Care By Volvo. Dette er historien om hvordan en merkevare lykkes med innovasjon og blir en pionér – gang på gang.

14:55

Pause med deilig ost og spekemat fra de beste lokale og internasjonale produsentene,
samt et utvalg av annen nydelig fingermat

15:15

YOUTUBE

Margrethe Wam Solvang har jobbet med digital annonsering siden slutten av 90-tallet. Hun startet i DoubleClick, fortsatte i Dagbladet, AOL, Schibsted og MTG TV, før veien gikk til Google Norge for ca 7 år siden.

Hun skal snakke om hvorfor det er så lett å elske YouTube, enten man er influencer, annonsør eller (bare en vanlig) seer. Håpet hennes er at du går derfra med ny innsikt i verdens nest største søkemotor, og inspirasjon nok til å implementere innsikten med noen gode verktøy du kan ta i bruk med det samme.

15:50


Oppsummering med Mats Muri Løberg

16:00

Konferanseslutt.

Det blir pause frem til middag i Palmehaven kl 17

17:00

MIDDAG OG AFTERPARTY

«Avslutt konferansen med en middag som er inspirert av sesongen, og som inneholder de beste råvarer tilgjengelig til enhver tid. Våre eminente kokker er klar til å gi deg en smaksopplevelse utenom det vanlige.»

Etter konferansen er du hjertelig velkommen til å bli med på en nydelig middag i Palmehaven og hyggelig mingling i festlig lag utover kvelden.
Om du ønsker å være med på dette, legger du det til som et tilleggsvalg på konferansebilletten din (795,-)

 

MIDDAG OG AFTERPARTY

«Avslutt konferansen med en middag som er inspirert av sessongen, og som inneholder de beste råvarer tilgjengelig til enhver tid. Våre eminente kokker er klar til å gi deg en smaksopplevelse utenom det vanlige.»

Etter konferansen er du hjertelig velkommen til å bli med på en nydelig middag i Palmehaven og hyggelig mingling i festlig lag utover kvelden. Om du ønsker å være med på dette, legger du det til som et tilleggsvalg på konferansebilletten din (795,-)

 

Sikre deg din billett til konferansen nå!

For bedrifter og større grupper utløses grupperabatt ved kjøp av 6 eller flere billetter.


Ønsker du overnatting på Britannia Hotel i forbindelse med konferansen?
Som deltager får du -10% på Superior rom fredag – lørdag. Dette bookes direkte til: booking@britannia.no