10.mars- Frokostmøte med Synlighet

10.mars- Frokostmøte med Synlighet

Hva er jobben, eller oppgaven, de i målgruppen din vil få løst?

Det lønner det seg å komme til bunns i. Da kan du adressere akkurat den oppgaven i kommunikasjonen – og treffe med budskapet ditt.

Høres det enkelt ut, tenker du?
I første omgang, så gjør det kanskje det. Men bak denne tanken om å finne oppgaven til kundene, ligger det mer enn du skulle tro.
Det er nemlig ikke bare-bare å spørre målgruppen din om hvilken oppgave de vil løse, eller hva de ønsker. Ofte må det graving til.

Nike, Bosch, Paypal og McDonald’s bruker alle “Jobs to be done” som metodikk for markedsføringen sin. Dette er en tilnærming som bør ligge til grunn i alt du gjør av markedsføring, både innen B2B og B2C.

En kjent uttalelse om da de første bilene kom sier: “Hvis jeg skulle ha spurt kundene hva de ønsket seg, ville de ha sagt en raskere hest.”

Bil trumfet hest. Folk vet ikke alltid hva de vil ha, men de kan ha en god formening om at de vil komme seg raskt fra A til B. Det kan løses på mange måter!

Når du finner ut av de egentlige oppgavene til målgruppene dine, kan du jobbe ut en kundereise per oppgave. Hvilket innhold trenger du?

På dette frokostmøtet vil du få:

  • En gjennomgang av “Jobs to be done”-metodikken
  • En rask gjennomgang av kundereise-modellen
  • Eksempel på kundereise for B2B
  • Konkrete tips til hvordan du kan gå fram for å finne jobbene målgruppen vil få løst

Fra Synlighet stiller Ingrid Dyrnes, byråleder, og Michiel Ouwerkerk, fagleder digital strategi.

🥐☕️ Vi serverer som vanlig deilig frokost fra kl 8:30, foredraget starter kl 9.

Dato: 10.mars
Tid: 9.00-10.00
Sted: BI Trondheim, Brattørkaia 16

Vil du vite mer før frokostmøtet?

Ta en titt i Synlighets-bloggen, der har synlighet skrevet om Jobs to be done som perspektiv for markedsføring:

https://synlighet.no/blogg/jobs-to-be-done-et-nytt-perspektiv-for-markedsforing/