BLI MEDLEM
Select Page

Robert Millar-prisen

I 1903 kom den irske presten Robert Millar til Trondheim, hvor han senere ble kjent som grunnleggeren av den moderne reklamen. I 1909 ble han engasjert av Det Nordenfjeldske Dampskibsselskab som Norges første “reklamechef”. I reklamesammenheng er hans ord fortsatt første bud:

 

“Reklame som ikke selger, er dårlig reklame. Det kan være kunst eller litteratur, – det kan være morsomt, pent eller poetisk – men god reklame er det ikke”.

I oktober 1914 startet Millar reklamebladet «Romilla Revenue», hovedsaklig for å publisere sine kritiske artikler om datidens reklame. Samme år tok han initiativ til å starte landets første reklameklubb, Romilla, som senere har blitt til Trondheim Markedsforening. Senere skrev han boken «Lærebok i reklame» som ble utgitt i 1916. På Sverresborg Folkemuseum kan du se en egen utstilling dedikert til Robert Millar.

Hvert år kåres årets markedsfører, og prisen går til en virksomhet som har utmerket seg ved å gjøre en spesielt god markedsføringsinnsats.

Disse har vunnet prisen for årets markedsfører:

2016: Flowmotion

2015: Helsport

2014: Pstereo

2013: TrønderEnergi

2012: Carma

2011: BUFETAT

2010: PSTEREO

2009: UKA09

2008: NTNU

2007: Vår Frue kirke

2006: Reitangruppen

2005: UKA 05

2004: Trondheim Kammermusikkfestival

2003: Neste Stopp AS

2002: MOT

2001: Intra AS

2000: Powel ASA

1999: Bygger’n Norge

1998: Trondheim Torg

1997: Musikkkjeden Hysj!Hysj!

1996: Adresseavisen

1994/95: Ordfører Marvin Wiseth

1993: Bunnpris

1992: Grilstad Fabrikker

1991: Tromi Fabrikker

1990: Rosenborg Ballklubb

1989: Trondheim Politikammer

1988: City Syd

1987: Studenter-Uka i Trondheim ‘87

1986: TrondheimTrafikkselskap

1985: Reitangruppen

1984: Plateselskapet AS

1983: Royal Garden Hotel

1982: AS Sundt & Co

1981: Byggcentrum

1980: Nidar AS

1979: Svein Linge Solberg

1978: Stentor AS

1977: Cresco og Rørbutikken/Harald Værnes

1976: Trokofa as

 

Disse har vunnet Robert Millar-prisen for årets nykommer:

2011: Kjør for livet
2010: SPTZBRGN
2009: PramPack
2008: Bigmouthmedia

Gratis frokostmøter

Hver måned arrangerer vi frokostmøter. Møtene går under hovedtemaet “markedsføring i praksis” og er gratis for alle medlemmer.

Faglig nettverk

Gjennom frokostmøter og andre arrangementer kan du treffe andre som jobber innen markedsføring for å utveksle erfaringer og problemstillinger.

Praktiske kurs

Vi arrangerer kurs til sterkt reduserte priser for våre medlemmer. Vi har tidligere arrangert kurs i Google Analytics, Google AdWords og sosiale medier.

Siste nytt

Se siste oppdateringer fra bloggen.

Markedskonferansen 2016, en oppsummering.

  Gikk du glipp av årets Markedskonferanse, eller vil du bare ha en recap fra de inspirerende foredragene? Her får du en fyldig oppsummering og key take aways. Dokkhuset summet av spente stemmer tidlig torsdag 14. april, til konferansier David Kollsete fra TMF-styret...

Bli medlem i Trondheim Markedsforening

Få nye ideer og inspirasjon til din markedsføring.

Pin It on Pinterest