BLI MEDLEM
Select Page

Robert Millar-prisen

I 1903 kom den irske presten Robert Millar til Trondheim, hvor han senere ble kjent som grunnleggeren av den moderne reklamen. I 1909 ble han engasjert av Det Nordenfjeldske Dampskibsselskab som Norges første “reklamechef”. I reklamesammenheng er hans ord fortsatt første bud:

 

“Reklame som ikke selger, er dårlig reklame. Det kan være kunst eller litteratur, – det kan være morsomt, pent eller poetisk – men god reklame er det ikke”.

I oktober 1914 startet Millar reklamebladet «Romilla Revenue», hovedsaklig for å publisere sine kritiske artikler om datidens reklame. Samme år tok han initiativ til å starte landets første reklameklubb, Romilla, som senere har blitt til Trondheim Markedsforening. Senere skrev han boken «Lærebok i reklame» som ble utgitt i 1916. På Sverresborg Folkemuseum kan du se en egen utstilling dedikert til Robert Millar.

Hvert år kåres årets markedsfører, og prisen går til en virksomhet som har utmerket seg ved å gjøre en spesielt god markedsføringsinnsats.

Disse har vunnet prisen for årets markedsfører:

2016: Flowmotion

2015: Helsport

2014: Pstereo

2013: TrønderEnergi

2012: Carma

2011: BUFETAT

2010: PSTEREO

2009: UKA09

2008: NTNU

2007: Vår Frue kirke

2006: Reitangruppen

2005: UKA 05

2004: Trondheim Kammermusikkfestival

2003: Neste Stopp AS

2002: MOT

2001: Intra AS

2000: Powel ASA

1999: Bygger’n Norge

1998: Trondheim Torg

1997: Musikkkjeden Hysj!Hysj!

1996: Adresseavisen

1994/95: Ordfører Marvin Wiseth

1993: Bunnpris

1992: Grilstad Fabrikker

1991: Tromi Fabrikker

1990: Rosenborg Ballklubb

1989: Trondheim Politikammer

1988: City Syd

1987: Studenter-Uka i Trondheim ‘87

1986: TrondheimTrafikkselskap

1985: Reitangruppen

1984: Plateselskapet AS

1983: Royal Garden Hotel

1982: AS Sundt & Co

1981: Byggcentrum

1980: Nidar AS

1979: Svein Linge Solberg

1978: Stentor AS

1977: Cresco og Rørbutikken/Harald Værnes

1976: Trokofa as

 

Disse har vunnet Robert Millar-prisen for årets nykommer:

2011: Kjør for livet
2010: SPTZBRGN
2009: PramPack
2008: Bigmouthmedia

Gratis frokostmøter

Hver måned arrangerer vi frokostmøter. Møtene går under hovedtemaet “markedsføring i praksis” og er gratis for alle medlemmer.

Faglig nettverk

Gjennom frokostmøter og andre arrangementer kan du treffe andre som jobber innen markedsføring for å utveksle erfaringer og problemstillinger.

Praktiske kurs

Vi arrangerer kurs til sterkt reduserte priser for våre medlemmer. Vi har tidligere arrangert kurs i Google Analytics, Google AdWords og sosiale medier.

Siste nytt

Se siste oppdateringer fra bloggen.

Bli medlem i Trondheim Markedsforening

Få nye ideer og inspirasjon til din markedsføring.

Jeg vil bli medlem nå

Pin It on Pinterest