BLI MEDLEM
Select Page

Nominasjoner til Årets Markedsfører 2014

Nominasjoner til Årets Markedsfører 2014

De nominerte til Årets Markedsfører klare – og vi har gleden av å presentere de 3 nominerte.

Se juryens begrunnelse:

Pstereo

Pstereo er kjent for de fleste i Trondheim. En årlig pop/rockfestival som har vært arrangert i medio august siden 2007. Pstereo er rett og slett musikk for ørene. De imponerer med en langsiktig markedsstrategi som de har fulgt siden konserten ble etablert i 2007. De jobber bevisst med innsikt og utnytter dette når de kommuniserer med sitt publikum og utvikler festivalen. De topper det med et sterkt visuelt kommunikasjonskonsept – som må sees. Resultatene er en konsert som går for “fulle hus” og selger ut tidligere og tidligere for hvert år. Pstereo har lykkes med å etablere en festival som man kommer til på grunn av eventet, og ikke på grunn av artistene. En festival som ikke påvirkes av vær og vind, er rett og slette en sterk merkevare. Pstereo vant Robert Millar prisen for Årets Markedsfører sist i 2010.

Get Inspired

Get Inspired er en norsk nettbutikk som selger treningsklær og sko på nett – mot kvinner. Og de kan nettbutikk! I oppstartsåret i 2010  omsatte Get Inspired for 800.000. Stopp opp og lytt. I 2014 omsatte de for 45 millioner! Resultatene er i seg selv imponerende og det er sjelden man møter kandidater som utnytter SOME til det fulle. Get Inspired vet det å utnytte markedsinnsikt og utnytter det. De er i tillegg den eneste nettbutikken i Norge som har fått tak i Nike. En gaselle som det er verdt å merke seg. Get Inspired var blant topp tre under kåringen av Årets Markedsfører i 2012.

Sorgenfri

En merkevare med sjel. En merkevare som skal være en stemme for de som har falt utenfor. En merkevare som skal gi noe tilbake. Sorgenfri har kjent på effekten av manglende synlighet i tidligere år og har innsett viktigheten av tilstedeværelse for å lykkes med sitt produkt. Manglende markedsføringsbudsjett til tross, Sorgenfri har utviklet en klar markedsstrategi og har lykkes med å implementere den i 2014. Foruten et godt produkt både innholdsmessig og visuelt, så har en aktiv PR jobb og samarbeid med profilerte kulturaktører og dobling av pris på Sorgenfrimagasinet vært viktig. De avsluttet 2014 med The Last Waltz som har blitt mye omtalt i media. Resultatet er en organisasjon som klarer seg bedre økonomisk en noen gang, har blitt hyppigere sitert, har hatt flere omtaler og mer omfattende samarbeidsporsjekter enn tidligere driftsår. En kandidat som viser at å være bevisst sitt produkt og markedsstrategi er viktig uansett budsjetter.

Pin It on Pinterest