MARKEDSKONFERANSEN 
I TRONDHEIM

BESTILL BILLETT

16. MARS 2018 • CLARION HOTEL & CONGRESS

Registrering, kaffe og noe å bite i 

08.30 - 09.00

Sponsing: Hvordan få konkurransekraft med Petter Northug som kommunikasjonsbærer.

Som markedssjef i regionens største meglerforetak har Marianne bred erfaring innen kommunikasjon og markedsføring. På MK18 vil hun fortelle mer om hvordan det er å jobbe med en av Norges heteste sponsorobjekter: Petter Northug. Du får lære mer om hvorfor man burde inngå sponsorater og hvordan man sørger for full utnyttelse av sponsorat både internt og eksternt.

Marianne Reitan Marriott 
Markedssjef i EiendomsMegler 1 Midt-Norge

09.15 - 09.50

Agenda

Velkommen til Markedskonferansen 2018

Bli med på årets markedsføringshappening! Vi har plukket fra øverste hylle og er stolte av å kunne presentere et fullspekket program med noen av Nordens aller fremste foredragsholdere til Markedskonferansen 2018. I tillegg vil kåringen av Årets markedsfører 2017 gå av stabelen og det blir afterparty med mat og drikke i skybaren.

Velkommen til MK18

David Kollsete
Konferansier og styreleder, TMF

09.00 - 09.15

Facebook er ikke lenger et valg, men et must.

Med alle endringer som skjer nå, hvordan skal du tilpasse deg og skape lønnsomhet via Facebook? Til tross for sin unge alder, har Takin Kroop allerede rukket å jobbe med noen av verdens største merkevarer. I dag er han sjef for sosiale medier i Nordic Choice Hotels. Å ha jobbet med et vidt spekter av bedrifter, i tillegg til å jobbe med disse strategisk og operasjonelt – gir han den innsikten han trenger for å fortsette å skape suksesscaser for kunder. Han har høy ekspertise rundt Facebook som en markedsføringskanal, og brenner for digitale medier. Han har holdt hundrevis av foredrag rundt om i hele landet, i tillegg til at han har vært på flere internasjonale scener. 

Takin Kroop 
Sjef for sosiale medier i Nordic Choice Hotels

09.50 - 10.25

Pause med kaffe

10.25 - 10.45

Årets markedsfører - foredrag

Informasjon om de 3 nominerte kommer.

10.45 - 11.35

11.35 - 12.35

Lunsj

Det blir servert en delikat buffet med en rekke varme og kalde retter, samt et utvalg desserter.

Kåring av Årets markedsfører

12.35 - 12.55

Fra jenterommet til det offentlige rom

Hvordan tenker en av Norges mest populære og profilerte influencere? Hva driver henne, hvordan jobber hun og hvordan skaper hun verdi for sine samarbeidspartnere og følgere? I dette foredraget forteller Sophie Elise Isachsen om veien fra jenterommet i Harstad og til det offentlige rommet, med hundretusener av følgere, bokutgivelse og egen TV-serie, og hva hun tenker om framtiden...

Sophie Elise 
Blogger og influencer

12.55 - 13.30

Benstrekk med enkel servering

13.30 - 13.45

©2018 Trondheim Markedsforening

Lego - fra nesten konkurs til en av verdens største merkevarer.

Som Lego`s Globale direktør for merkevareutvikling har Sara vært med på en utrolig reise fra at selskapet nesten gikk konkurs til å bli en av verdens mest kjente og sterkeste merkevarer. Da hun begynte å jobbe for LEGO hadde de verken en kommunikasjonsavdeling eller en merkevarestrategi. I foredraget deler hun med deg hvordan hun bygget opp og implementerte en konkret merkevarestrategi for LEGO.

Sara Riis-Karstensen
Global direktør for merkevare, Lego

13.45 - 14.20

Hvordan jobbe effektivt med SEO i dag, i morgen og i framtiden?

Søkemotorer er i dag dypt integrert i folks liv og spiller en viktig rolle for kjøpsatferden. De har blitt kritiske for bedriftens økonomiske resultater. Finnes du ikke på Google, går kundene dine til konkurrentene – og bruker pengene sine der. Trond Lyngbø er en av verdens ledende spesialister innen SEO og som en erfaren spaltist har Trond publisert over 50 artikler om SEO hos Search Engine Land og Marketing Land, og blitt topplistet spaltist internasjonalt fem år på rad. Han er medforfatter av boken «Google IT: Total Information Awareness». 

Trond Lyngbø 
Senior SEO Consultant & Founder i Search Planet

14.20 - 14.55

Benstrekk med enkel servering

14.55 - 15.10

Trendspanerens manifest

Göran Adlén er en anerkjent trendanalytiker, forfatter og foredragsholder som flere ganger har blitt nominert til årets taler, årets foreleser og fått hedersprisen ved Stora Talarpriset i Sverige tre år på rad. Hvorfor må du levere et bra «content» og hvordan skal du agere når alt blir mer mobilt på nettet? Hva skjer når robotene snart utkonkurrerer oss og mer enn 20 milliarder uoppkoblede gadgets snakker med hverandre i en «internet of things-revolution», samtidig som vi ser hvor viktig det er å være et «nice company» som bryr seg om omverdenen? 

Göran Adlén 
Trendanalytiker, forfatter og foredragsholder

15.10 - 15.45

Avslutning og oppsummering

David Kollsete
Styreleder, TMF

15.45 - 16.00

16.00

After-party i skybaren - Drinks og tapas

Vi tar festen videre i skybaren med muligheter for mat og drikke, kahoot-quiz og fine premier! 

Ja, konferansen er på en fredag. Og ja, det er mulig du skulle vært på hytta. Men, markedskonferansen er kun 1(!) gang i året! Bli med på etterfesten i Skybaren, og avslutt dagen med god mat og drikke i trivelig selskap. En perfekt arena for å bygge nettverk med regionens markedsførere! 

Velkommen til MK18

SAMARBEIDSPARTNERE

De foregående konferansene har holdt meget høy faglig kvalitet, og jeg forventer intet mindre enn topp utbytte av konferansen i år også. Jeg ser frem til gode foredrag, og et trivelig møte med noen av de beste markedsførerne i regionen vår. Også etterfesten da, i fjor var den magisk!   

Stian Renè Moursund, Markedssjef Nordbohus

CLARION HOTEL & CONGRESS

Billetter

Pris for billett er 2.490,- Som medlem nyter du godt av redusert pris til 2.190,-. For studenter har vi en knallpris på 790,-

 

Bestill nå

I fjor ble det raskt utsolgt - sikre deg din billett nå! 
BESTILL BILLETT

I fjor ble det raskt utsolgt - sikre deg din billett nå!